Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

Yüksek Lisans / Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans / Doktora  Programı Başvuru Süreçleri

Yüksek Lisans / Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans / Doktora  Programı Başvuru Süreçleri

• Lisansüstü programa açma teklifleri, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının (Eğitim-Öğretim Dairesi Başkanlığı) 13.03.2024 tarihli ve E-75850160-104.01.03.01-15783 sayılı yazısı ile bildirilen kriterler sağlandıktan sonra yapılmalıdır.

Enstitü bünyesinde daha önce YÖKSİS’te açık olmayan yüksek lisans programının açılmasında hazırlanması gereken belgeler ve iş süreçleri aşağıda belirtilmiştir. 

       I-Yüksek Lisans Programı Başvuru Süreci:   

  1.  Hazırlanması Gereken Belgeler:

        1- Yüksek Lisans Programı Başvuru Formatı için tıklayınız

        2- Yüksek Lisans Programı ile ilgili ABAYS Sistemine Girilmesi Gereken Verilerin Yer Aldığı Sistem Formu için tıklayınız.

       3- Yüksek Lisans Programı Açılması ve Öğrenci Alınması Teklifi İçin Örnek Format tablo-2b için tıklayınız.(Öğrenci alımı durdurulan programlar için)     

       4-Öğretim Üyelerinin Lisansüstü Tez-Proje Danışmanlık Bilgileri Formu için tıklayınız

       5- Müfredat Tablosu ve Ders Tanımı ve Bologna Bilgileri   

       B-İş Süreçleri:

  1. Yukarıda belirtilen belgeler, ilgili Bölüm/Anabilim/Anasanat Dalı tarafından hazırlanır.
  2. Enstitüsü bünyesindeki ilgili Anabilim/Anasanat Dalı Başkanlığı tarafından Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın belirlediği ölçütler çerçevesinde istenilen formata uygun olarak oluşturulan belgeler, Bölüm/ Anabilim/Anasanat Dalı Kurulu kararı ile birlikte üst yazıyla Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürlüğü’ne gönderilir. 
  3. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürlüğü program açma belgelerini içeren dosyayı inceleyerek uygunsa Enstitü  Kurul Kararı alır ve EBYS üzerinden Kurulu Kararını ekleriyle birlikte üst yazı ile Rektörlük Makamı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderir.
  4. Program açma belgeleri ve kararını içeren dosyanın ön incelemesi ve kontrolü yapıldıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından görüşülmek üzere Üniversitemiz Eğitim Komisyonuna havale edilir.
  5. Program açma talepleri, Eğitim Komisyonu tarafından görüşülüp incelendikten sonra Eğitim Komisyonu tarafından bir karar tutanağı hazırlanır. Talebin uygun bulunması halinde, ilgili akademik birimin program açma talebine ilişkin üst yazılar ve ekleri Eğitim Komisyonu karar tutanağıyla birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına havale edilir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı da talebi Üniversite Senatosunda görüşülmek üzere Genel Sekreterlik Makamına üst yazıyla havale eder.  
  6. Üniversitemiz Senatosu tarafından uygun görülen program açma talebi, ilgili senato kararı ve eklerini içeren bir üst yazıyla Rektörlük Makamı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığına gönderilir.
  7. Yazışmalar tamamlandıktan sonra, YÖKSİS/ABAYS üzerinden program açma talebi (ilgili senato kararı ve ekleriyle birlikte) Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığının onayına sunulur. 
  8. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından Üniversitemizin program açma talebinin uygun bulunması durumunda, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığının karara ilişkin yazısı ilgili akademik birime, Personel Daire Başkanlığı, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına, Rektörlük Makamı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından üst yazı ile iletilir.

      II-Doktora/Sanatta Yeterlilik Programı Başvuru Süreci:

  1. Hazırlanması Gereken Belgeler:
  1. Doktora/Sanatta Yeterlilik Programı Açmak İçin Başvuru Formatı  tıklayınız.
  2. Yüksek Lisans Programı ile ilgili ABAYS Sistemine Girilmesi Gereken Verilerin Yer Aldığı Sistem Bilgi Formu için tıklayınız.
  3. Görev Alacak Öğretim Üyeleri formu için   (Tablo-5a) tıklayınız.
  4. Doktora Programı Açılması ve Öğrenci Alınması Teklifi İçin Örnek Format için tıklayınız.  (Öğrenci alımı durdurulan programlar için)   
  5. Öğretim Üyelerinin Öz Geçmişleri ve Yabancı Dil Belgeleri
  6. Öğretim Üyelerinin Lisansüstü Tez-Proje Danışmanlık Bilgileri Formu için tıklayınız
  7. Müfredat Tablosu ve Ders Tanımı ve Bologna Bilgileri​  

       B-İş Süreçleri:

  1. Yukarıda belirtilen belgeler ilgili Anabilim/Anasanat dalı Başkanlığı tarafından hazırlanır.
  2. Enstitüsü bünyesindeki ilgili Anabilim/Anasanat Dalı Başkanlığı tarafından Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın belirlediği ölçütler çerçevesinde istenilen formata uygun olarak oluşturulan belgeler, Anabilim/Anasanat Dalı Kurulu kararı ile birlikte üst yazıyla Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürlüğü’ne gönderilir. 
  3. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürlüğü program açma belgelerini içeren dosyayı inceleyerek uygunsa Enstitü  Kurul Kararı alır ve EBYS üzerinden Kurulu Kararını ekleriyle birlikte üst yazı ile Rektörlük Makamı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderir.
  4. Program açma belgeleri ve kararını içeren dosyanın ön incelemesi ve kontrolü yapıldıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından görüşülmek üzere Üniversitemiz Eğitim Komisyonuna havale edilir.
  5. Program açma talepleri, Eğitim Komisyonu tarafından görüşülüp incelendikten sonra Eğitim Komisyonu tarafından bir karar tutanağı hazırlanır. Talebin uygun bulunması halinde, ilgili akademik birimin program açma talebine ilişkin üst yazılar ve ekleri Eğitim Komisyonu karar tutanağıyla birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına havale edilir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı da talebi Üniversite Senatosunda görüşülmek üzere Genel Sekreterlik Makamına üst yazıyla havale eder. 
  6. Üniversitemiz Senatosu tarafından uygun görülen program açma talebi, ilgili senato kararı ve eklerini içeren bir üst yazıyla Rektörlük Makamı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığına gönderilir.
  7. Yazışmalar tamamlandıktan sonra, YÖKSİS/ABAYS üzerinden program açma talebi (ilgili senato kararı ve ekleriyle birlikte) Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığının onayına sunulur. 
  8. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından Üniversitemizin program açma talebinin uygun bulunması durumunda, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığının karara ilişkin yazısı ilgili akademik birime, Personel Daire Başkanlığı, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına, Rektörlük Makamı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından üst yazı ile iletilir.

     

III-Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı Başvuru Süreci:

       A-  Hazırlanması Gereken Belgeler:      

        1- Uzaktan Öğretim Tezsiz Yüksek Lisans Programı Açmak İçin Başvuru Formatı için tıklayınız..

        2- Yüksek Lisans Programı ile ilgili ABAYS Sistemine Girilmesi Gereken Verilerin Yer Aldığı Sistem Formu için tıklayınız.

       3- Yüksek Lisans Programı Açılması ve Öğrenci Alınması Teklifi İçin Örnek Format tablo-2b için tıklayınız.  (Öğrenci alımı durdurulan programlar için)     

       4-Öğretim Üyelerinin Lisansüstü Tez-Proje Danışmanlık Bilgileri Formu için tıklayınız

       5- Müfredat Tablosu ve Ders Tanımı ve Bologna Bilgileri        

       B-İş Süreçleri:

  1. Yukarıda belirtilen belgeler, ilgili Bölüm/Anabilim/Anasanat Dalı tarafından hazırlanır.
  2. Enstitüsü bünyesindeki ilgili Anabilim/Anasanat Dalı Başkanlığı tarafından Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın belirlediği ölçütler çerçevesinde istenilen formata uygun olarak oluşturulan belgeler, Bölüm/ Anabilim/Anasanat Dalı Kurulu kararı ile birlikte üst yazıyla Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürlüğü’ne gönderilir. 
  3. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Müdürlüğü program açma belgelerini içeren dosyayı inceleyerek uygunsa Enstitü  Kurul Kararı alır ve EBYS üzerinden Kurulu Kararını ekleriyle birlikte üst yazı ile Rektörlük Makamı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına gönderir.
  4. Program açma belgeleri ve kararını içeren dosyanın ön incelemesi ve kontrolü yapıldıktan sonra Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından görüşülmek üzere Üniversitemiz Eğitim Komisyonuna havale edilir.
  5. Program açma talepleri, Eğitim Komisyonu tarafından görüşülüp incelendikten sonra Eğitim Komisyonu tarafından bir karar tutanağı hazırlanır. Talebin uygun bulunması halinde, ilgili akademik birimin program açma talebine ilişkin üst yazılar ve ekleri Eğitim Komisyonu karar tutanağıyla birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına havale edilir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı da talebi Üniversite Senatosunda görüşülmek üzere Genel Sekreterlik Makamına üst yazıyla havale eder.  
  6. Üniversitemiz Senatosu tarafından uygun görülen program açma talebi, ilgili senato kararı ve eklerini içeren bir üst yazıyla Rektörlük Makamı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığına gönderilir.
  7. Yazışmalar tamamlandıktan sonra, YÖKSİS/ABAYS üzerinden program açma talebi (ilgili senato kararı ve ekleriyle birlikte) Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığının onayına sunulur. 
  8. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı tarafından Üniversitemizin program açma talebinin uygun bulunması durumunda, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) Başkanlığının karara ilişkin yazısı ilgili akademik birime, Personel Daire Başkanlığı, Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve Strateji Geliştirme Daire Başkanlığına, Rektörlük Makamı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından üst yazı ile iletilir.

     

Menüyü Kapat