Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ön Lisans Programları 1. Sınıflar Kurumlararası (Not Ortalaması) Yatay Geçiş Başvuruları

2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı Ön Lisans Programları 1. Sınıflar Kurumlararası (Not Ortalaması ) Yatay Geçiş Başvuruları

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının ve Üniversitemiz ”Önlisans ve Lisans Programları Arasında Uygulanacak Yatay Geçiş Esasları Yönergesi” hükümlerine uygun olarak  2023-2024 Eğitim-Öğretim yılı Bahar Yarıyılında Ön Lisans Programları (1. Sınıfa) yatay geçiş yolu ile not ortalamasına göre öğrenci  kabul edilecektir.  Yatay geçiş başvuru ve değerlendirme takvimi, kontenjanlar, gerekli belgeler aşağıda belirtilmiştir. Üniversitemize kurumlararası yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler, aşağıda verilen bilgileri ve ilgili mevzuatı dikkatlice okuduktan sonra istenen belgelerini belirtilen süreler içerisinde Üniversitemiz resmi internet sayfasında yer alan Yatay Geçiş Başvuru sayfasından yükleyerek, başvurularını belirtilen süreler içerisinde yapmalıdırlar.

Kurumlararası yatay geçiş başvuru, değerlendirme ve kesin kayıt takvimi

SÜREÇLER

BAŞLANGIÇ TARİHİ   

   BİTİŞ TARİHİ       

Başvuru (Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı)

05.02.2024

09.02.2024

Değerlendirme (Bölüm Başkanlığı)

12.02.2024

 

Kurumlararası Yatay Geçiş Başvurularının İlgili Kurullarda (Birim Yönetim Kurulları) Kesinleşeceği Son Gün        

 

14.02.2024

Sonuçların İlanı (Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı)

 

16.02.2024

Kesin Kayıt (Asıl Liste)** (Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı)

19.02.2024

21.02.2024

Yedek Liste İlan (Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı)

 

22.02.2024

Kesin Kayıt (Yedek Liste)** (Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı)

23.02.2024

23.02.2024

BAŞVURU ADRESİ

https://ubys.trabzon.edu.tr/AIS/ApplicationForms/Home/Index?apptype=5

Gerekli Belgeler

Başvurunun değerlendirmeye alınması için kurumlar arası yatay geçiş duyurusunda belirtilen belgelerin başvuru sırasında mutlaka sisteme yüklenmesi gerekir. Eksik belgeli başvurular değerlendirmeye alınmaz.

Kurumlar arası yatay geçişe başvuru yapmak için aşağıda yazılı belgeler gereklidir (E-Devlet’ten alınan belgeler geçerlidir.)

  1. Başvuru Dilekçesi (Bilgisayar ortamında doldurulup, imzalı şekilde sisteme yüklenmelidir.)
  2. Öğrenci Belgesi
  3. Not/Transkript Belgesi: Başvuran öğrencinin ayrılacağı Üniversiteden alacağı, aldığı bütün dersleri ve bu derslerden aldığı notlar ile genel not ortalamasını gösteren ve ilgili üniversitenin not değerlendirme sistemini gösteren resmi onaylı belge (Not ortalaması öğrencinin takip etmekte olduğu ön lisans   programında başvuru tarihi itibarıyla almış olduğu tüm derslerin ağırlıklı ortalamasını ifade eder).
  4. Ders İçerikleri Belgesi (Programında yer alan derslerin ayrıntılı içerikleri veya Üniversitesinin resmi internet sayfasında ders içerikleri varsa internet adresi yazılmalıdır. )
  5. Disiplin Cezası Almadığına Dair Belge (Disiplin cezası alıp almadığını gösterir resmi onaylı belge. Transkriptte veya öğrenci belgesinde de yazabilir.),
  6. ÖSYS Sonuç Belgesi
  7. Sınıfın % 10‘una Girdiğine İlişkin Belge (ikinci öğretimden birinci öğretime başvuranlar için)

 Kontenjanlar:   

BİRİM ADI                                        

PROGRAM ADI

1. SINIF YURTİÇİ

1. SINIF YURTDIŞI

BEŞİKDÜZÜ MESLEK YÜKSEKOKULU

Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı

5

2

Çağrı Merkezi Hizmetleri

5

2

Dış Ticaret

5

2

İşletme Yönetimi

5

2

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları

5

2

Pazarlama

5

2

ÇARŞIBAŞI MESLEK YÜKSEKOKULU

Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon

2

1

Bilgisayar Teknolojisi

2

1

İnternet ve Ağ Teknolojileri

2

1

ŞALPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU

Acil Durum ve Afet Yönetimi

2

 -

Sivil Savunma ve İtfaiyecilik

2

 -

TONYA MESLEK YÜKSEKOKULU

Evde Hasta Bakımı

2

1

Fizyoterapi

2

1

İlk ve Acil Yardım

2

1

Tıbbi Görüntüleme Teknikleri

2

1

Tıbbi Laboratuvar Teknikleri

2

1

Yaşlı Bakımı

2

1

TURİZM VE OTELCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU

Turizm ve Otel İşletmeciliği

3

 -

Turizm ve Seyahat Hizmetleri

3

 -

VAKFIKEBİR MESLEK YÜKSEKOKULU

Bankacılık ve Sigortacılık

10

2

Halkla İlişkiler ve Tanıtım

10

2

İşletme Yönetimi

10

2

Maliye

10

2

Muhasebe ve Vergi Uygulamaları

10

2

    

 

İLGİLİ MEVZUAT

1-Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2- Trabzon Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Programları Arasında Uygulanacak Yatay Geçiş Esasları Yönergesi

      Online başvuru için tıklayınız... 

      Başvuru Kılavuzu için tıklayınız......

      Başvuru Dilekçesi için tıklayınız..

      İlan metni için tıklayınız..

Not:

*Kesin kayıtta istenecek olan belgeler sonuçlarla birlikte ayrıca ilan edilecektir.

*Başvurular sadece online alınacak olup, e-posta veya posta yolu ile başvurular değerlendirmeye alınmayacaktır.

*Yatay geçiş süreçleri ile ilgili duyuruları sadece Trabzon Üniversitesi Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı internet sayfasından (https://oidb.trabzon.edu.tr/) takip ediniz.

*Başvuru aşamasında vereceğim bilgi ve belgeler ile bunların eklerinde yazılı olan bilgilerin doğru olduğunu, yanıltıcı bilgi vermediğimi, verdiğim bilgilerde değişiklik olması halinde yeni bilgileri Kuruma bildireceğimi, söz konusu bilgilerin gerçeğe aykırı olduğunun tespit edilmesi halinde Kurum tarafından hakkımda yapılacak olan yasal iş ve işlemleri şimdiden kabul ettiğimi, kabul, beyan ve taahhüt ederim.

Ayrıntılı Bilgi İçin:

Semiha EDİZ, Tel: 0462 455 1506

 Asef HACISALİHOĞLU,  Tel : 0462 455 1505

 

Menüyü Kapat