Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

2024 -2025 Eğitim Öğretim Yılı Üniversitemize EK Yerleştirme Sonucu Yerleşen Adaylar İçin Kayıt Kılavuzu

T.C.

TRABZON ÜNİVERSİTESİ

Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı

2024 -2025 Eğitim Öğretim Yılı Üniversitemize EK Yerleştirme Sonucu Yerleşen Adaylar İçin Kayıt Kılavuzu

Sevgili Öğrenciler,

Öncelikle zorlu bir YKS maratonu sonucunda elde ettiğiniz başarınızdan dolayı sizleri gönülden kutluyoruz. Üniversitemizi tercih ettiğiniz için sizlere teşekkür ediyor, sağlık ve mutluluk içerisinde hayat boyu başarılarınızın devamını diliyoruz.

Kayıt sürecinde yapacağınız işlemler konusunda sizleri bilgilendirme amacı ile hazırlanan bu kılavuzu sonuna kadar dikkatlice okumanızı tavsiye ederiz.

2024 YKS- Ek yerleştirme  sonucunda Üniversitemize kayıt işlemleri iki yöntemle gerçekleştirilecektir. Öğrencilerimiz aşağıda açıklanan iki yöntemden sadece birini tercih ederek kayıt işlemlerini tamamlayacaklardır.

 

1)   E-kayıt

  1. E-devlet şifreniz ile 25-27 Eylül 2024 tarihleri arasında http://www.turkiye.gov.tr adresindeki hizmetler bölümü altında yer alan 'Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı' başlığı altında açılacak olan 'Üniversite E-Kayıt' seçeneğini tıklayarak online olarak kaydınızı gerçekleştirebilirsiniz.
  2. Kayıt işleminden sonra mutlaka kayıt yaptırdığınıza dair barkotlu belge almalısınız.
  3. E-devlet üzerinden yapılan Elektronik kayıt (E-Kayıt) işlemi kesin kayıt olup; kayıt işlemini yapan öğrencilerin ayrıca Üniversiteye gelmelerine ve herhangi bir belge getirmelerine gerek yoktur.
  • E-Devlet Şifresi Nasıl ve Nereden Alınır? E-devlet şifresi, şahsen başvuru ile üzerinde T.C. Kimlik Numarasının bulunduğu fotoğraflı kimlik (nüfus cüzdanı, pasaport veya ehliyet) ibraz edilerek yurt içinde PTT Merkez Müdürlükleri’nden veya yetkili şubelerinden alınabilir.

 

2)Şahsen Başvuru (E-Kayıt Yaptıramayacak Öğrencilerin Kayıt İşlemi)

  • T.C. Kimlik Numarasına sahip olmama,
  • Yurtdışında bulunduğundan e-devlet şifresi alamama,
  • Halen bir başka yükseköğretim kurumuna kayıtlı olma,
  • Lise mezuniyeti e-okul üzerinden teyit edilememe,

gibi nedenlerle E-devlet üzerinden E-kayıt işlemini yapamayan adayların kesin kayıt işlemleri Üniversitemizde 25-30 Eylül 2024  tarihleri arasında aşağıda yer alan adreste şahsen yapılacaktır. Kaydını Üniversitemize gelerek şahsen yapacak adayların aşağıdaki belgeleri eksiksiz olarak teslim etmeleri gerekmektedir.

Posta yolu ile kayıt işlemi yapılamaz. Ancak noter aracılığıyla vekâlet verilen kişiler, adaylar adına kayıt yaptırabilirler.

 

Şahsen Kayıt Yaptıracak Adaylardan Kayıt İçin İstenen Belgeler

Kayıt Adresi

  1. 2023 ÖSYS Yerleştirme Sonuç Belgesi (İnternet çıktısı).
  2. Lise diplomasının aslı ve fotokopisi (veya yeni tarihli mezuniyet belgesi ve fotokopisi), (Belgelerin aslı görüldükten sonra fotokopisi alınmak suretiyle kayıt yapılacaktır.) (Lise diplomasını kaybedenlerin, mezun oldukları liselerden kayıp belgesi almaları gerekmektedir.)
  3. 2 adet 4,5 cm x 6 cm boyutlarında biyometrik çekilmiş fotoğraf (Fotoğraflar son altı ay içinde, önden, adayı kolaylıkla tanıtabilecek şekilde çekilmiş olmalıdır.) (Fotoğrafın arka yüzüne ad, soyad ve T.C. kimlik numarası yazılmalıdır.)
  4. Askerlik durum belgesi
  5. Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarasını gösteren kimlik belgesinin aslı ve fotokopisi,

Trabzon Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Merkez Fatih Yerleşkesi, Söğütlü Mahallesi, 61300 Akçaabat, TRABZON

  1. Kayıt için belirtilen tarihlerden sonra yapılan başvurular dikkate alınmayacaktır. Belirtilen tarihler arasında kaydını yaptırmayan adaylar herhangi bir hak iddia edemezler.
  2. Eksik belge ile kayıt yapılmayacaktır.

 

  • Elektronik Kayıt (E-Kayıt) Yaptıramayacak Olup Kesin Kayıt Yaptırma Belgeleri İle Bizzat Başvuru Şeklinde Kayıt Yaptıracak Olan Programlar

BİRİM ADI

PROGRAM ADI

ÖN KOŞUL                                                          

İstenilen Belge                                 

 

ŞALPAZARI MESLEK YÜKSEKOKULU

 

SİVİL SAVUNMA VE İTFAİYECİLİK

Bu programa kayıt olmak için Belediye İtfaiye Yönetmeliğinin itfaiye erliğine atanma şartlarındaki (Madde15) sağlık koşullarını sağlamaları gerekmektedir. Adayların ayrıca atanmaya ilişkin koşulları incelemelerinde de yarar görülmektedir (YKS Kılavuz Bk. 9).

İlgili Yönetmelik için tıklayınız….

Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak

 

3) Öğrenci Numarası Sorgulama

Öğrenci numaranızı https://ogrencibilgisorgulama.trabzon.edu.tr/  adresinden T.C. Kimlik Numaranızı yazarak öğrenebilirsiniz. Karşınıza çıkan dokuz (9) haneli numara sizin “Trabzon Üniversitesi Öğrenci Numaranız”dır.

 

4)Kayıt Tarihinde Mezun Olamayan Öğrenciler (12. Sınıf Öğrencileri)

Lise mezuniyetleri Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) aracılığıyla sorgulanacaktır. MEB sorgusu yapılamayan adaylardan kayıtta lise diplomasının aslı istenecektir.

Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarından mezun olamayarak bütünleme veya tek ders sınavına girecek adaylar da belirtilen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırabileceklerdir.

Bu öğrencilerin mezun olduklarına dair belgelerini 31 Aralık 2024 tarihine kadar Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve Üniversitemiz ile ilişiği kesilecektir.

5)Üniversitemize Kesin Kayıt Yaptıracak Adayların Dikkat Etmesi Gereken Hususlar

Üniversitemize ilan edilen tarihlerde kaydını yaptıramayan öğrencilerin kayıtları 07.10.2024 tarihi mesai bitimine kadar mazeretlerini gösterir belge ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığımıza başvurmaları halinde kayıtlarını yaptırabilirler.

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Genel Kurul Kararlarına göre bir öğrenci aynı anda iki lisans veya iki ön lisans programına devam edememektedir (açık öğretim ve uzaktan öğretim programları hariç). Söz konusu durum Yükseköğretim Bilgi Sistemi (YÖKSİS) üzerinden sorgulanacaktır. Böyle bir durumun oluşması halinde öğrenciden bir programı tercih etmesi istenecektir.

Üniversiteye kayıtta, eksik belgeyle yapılan başvurular kabul edilmeyecek ve kayıt yapılmayacaktır.

İlan edilen kayıt tarihleri dışında kayıt yapılmayacak ve kaydı yapılmayan bu adayların yerleri boş kontenjan olarak ÖSYM’ye bildirilecektir.

2024 yılı YKS-EK  ile bir yükseköğretim programına yerleşen yükümlülerin askerlik durumları, üniversiteler tarafından https://kamu.turkiye.gov.tr/ internet adresinde görülebilecektir. Öğrencilerin askerlikle ilgili sorunları için askerlik şubelerine, kredi ve yurtlar konusunda ayrıntılı bilgi için Yükseköğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumuna başvurmaları gerekmektedir.

6)Trabzon Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemine Giriş

Öğrenci Numaranızı öğrenmek için; https://ogrencibilgisorgulama.trabzon.edu.tr/ linkine tıklayınız. Bu işlemleri yaptıktan sonra Trabzon Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapabilirsiniz. Öğrenci Bilgi Sistemine giriş için tıklayınız.

7)Öğrenci Kimlik Kartları

Yukarıda belirtilen işlemleri tamamlayan öğrencilerimiz, daha sonra duyurulacak tarihten itibaren, üzerinde T.C. Kimlik Numarası bulunan fotoğraflı kimlik belgelerinden birini (T.C. Nüfus Cüzdanı, T.C. Kimlik Kartı, pasaport veya ehliyet) ibraz ederek, öğrenci kimlik kartlarını Üniversitemiz Kart Dağıtım Ofisinden teslim alacaklardır. ( adres yeri ilerleyen süreçte duyuruda belirtilecektir.)

8)Eğitim - Öğretim Mevzuatı

Trabzon Üniversitesine kayıtlı tüm ön lisans ve lisans öğrencilerinin eğitim öğretim süreçleri ilgili mevzuat hükümlerine (https://trabzon.edu.tr/S/4237/mevzuat ) göre yürütülmektedir. Tüm ön lisans ve lisans öğrencilerinin başta “Trabzon Üniversitesi Ön Lisans ve Lisan Eğitim Öğretim Yönetmeliği” (https://trabzon.edu.tr/Images/Uploads/lisans_onlisansyonetmelik.pdf ) olmak üzere ilgili yönetmelik, yönerge ve senato esaslarını incelemeleri önerilmektedir.

9)Ders Kayıt İşlemleri

2024-2025 eğitim öğretim yılında Üniversitemizi kazanarak kesin kayıt yaptıran tüm birinci sınıf öğrencilerinin Güz yarıyılı ders kayıtları Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılacaktır. Diğer dönemlerde ise öğrencilerimiz öğrenimleri süresince ders kayıt işlemlerini akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde kendileri yapmak zorundadır.

10)Katkı Payı / Öğrenim Ücreti

Üniversitemiz birinci öğretim programlarına kayıt yaptıracak adayların ilgili mevzuat gereği katkı payı (harç) yatırmalarına gerek yoktur. Üniversitemiz ikinci öğretim programlarına kayıt yaptıracak adayların ilgili mevzuat gereği katkı payı (harç) yatırmaları gerekmektedir. Ayrıca aynı anda iki Üniversite okuyan öğrencilerin de ilgili mevzuat gereği katkı payı (harç) yatırmaları gerekmektedir. Üniversitemiz Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı’nın internet sayfasında (http://oidb.trabzon.edu.tr/) ders kaydı ve katkı payı ödemleriyle ilgili ayrıntılı bilgilere ulaşabilirsiniz. Daha sonraki süreçte sizinle ilgili duyuru ve bilgilendirmelere ulaşmak için ÖİDB başkanlığı sayfamızı ve üniversitemiz ana sayfasını belirli aralıklarla takip etmenizi öneririz.

11)Kayıt Dondurma / İzinli Sayılma

Kayıt dondurma talebinde bulunmak isteyen öğrenciler, ders başlangıç tarihinden (21 Ekim 2024) itibaren bir (1) ay içerisinde dilekçe ve mazeretlerini belirten resmi bir belge ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuru yapabilirler. Öğrencilerin “Kayıt Dondurma” ile ilgili Trabzon Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili hükümlerini (Madde 30) incelemeleri önerilmektedir. Kayıt dondurma başvuru sonrasında kayıt dondurma talebinizin kabul edilip edilmediğini mutlaka takip ediniz!

12)Ders Muafiyetlerİ

Ders muafiyet talebinde bulunmak isteyen öğrencilerin, sadece kayıt yapılan ilk yarıyılda [ders başlangıç tarihinden (04 Ekim 2024) itibaren iki (2) hafta içerisinde] dilekçe, onaylı transkript (not durum belgesi) ve ders içerikleri ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurularını yapmaları gerekmektedir. “Ders Muafiyeti” ile ilgili işlemler için Trabzon Üniversitesi Ders Muafiyeti ve Uyum İşlemleri Yönergesinin ilgili maddelerini inceleyiniz.

13)Kısmen veya Tamamen Yabancı Dilde Eğitim Yapan Programlar İçin Yeterlik Sınavı

E-Kayıt üzerinden elektronik olarak veya Üniversitede kayıt yaptıran öğrencilerden programlarında zorunlu hazırlık sınıfı bulunanların (kısmen veya tamamen yabancı dilde eğitim yapan programlar) Akademik Takvime (https://trabzon.edu.tr/S/4289/akademik-takvim) göre ilan edilecek tarihlerde yapılacak olan yabancı dil muafiyet sınavına katılmaları gerekmektedir.

Kayıt olduğu programda zorunlu hazırlık sınıfı bulunan öğrencilerin bu sınava katılımı mecburidir. Kayıtlı olduğu programda zorunlu hazırlık sınıfı bulunmayan öğrencilerin bu sınava katılmaları mecburi değildir.

14)Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı

Üniversitemizin öğrenim dili Türkçe olan lisans programlarına yeni kayıt olan öğrenciler isterlerse, Akademik Takvimde (https://trabzon.edu.tr/S/4289/akademik-takvim) belirtilen zamanda yapılacak “Yabancı Dil Seviye Tespit Sınavı”na girebilirler. Bu sınavdan yeterli not ortalaması alan öğrenciler, öğrenimleri süresince okutulan zorunlu yabancı dil derslerinden muaf sayılırlar. Aldıkları notlar yarıyıl ve genel akademik not ortalamalarına katılır (Hazırlık sınıfında öğrenim gören öğrenciler ile hazırlık sınıfı muafiyet sınavında başarılı olan öğrenciler bu sınava katılamazlar.).

Ayrıntılı bilgiye Üniversitemiz internet sayfasından, Trabzon Üniversitesi Ders Muafiyeti ve Uyum İşlemleri Yönergesine ulaşabilirsiniz.

15)Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Dersi Muafiyet Sınavı

Her eğitim-öğretim yılı başında yeni kaydolan öğrencilere zorunlu okutulmasına karar verilen programlar için Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı dersi muafiyet sınavı uygulanır. Yeni kayıt olan öğrenciler Akademik Takvimde (https://trabzon.edu.tr/S/4289/akademik-takvim) belirtilen zamanda yapılacak “Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı Dersi Seviye Tespit Sınavı”na girebilirler. Bu sınavdan yeterli not ortalaması alan öğrenciler, öğrenimleri süresince okutulan zorunlu Temel Bilgi Teknolojileri Kullanımı derslerinden muaf sayılırlar. Aldıkları notlar yarıyıl ve genel akademik not ortalamalarına katılır.

Ayrıntılı bilgiye Üniversitemiz internet sayfasından (Trabzon Üniversitesi Ders Muafiyeti ve Uyum İşlemleri Yönergesine ulaşabilirsiniz.

16)İletişim Adresi:

Her türlü soru ve görüşleriniz için Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığına e-posta (oidb@trabzon.edu.tr) ile başvuruda bulunabilirsiniz.

Trabzon Üniversitesi Rektörlüğü Öğrenci İşleri Dairesi Başkanlığı Merkez Fatih Yerleşkesi, Söğütlü Mahallesi, 61300 Akçaabat, TRABZON

E-Posta: oidb@trabzon.edu.tr

E-Kayıt Kullanım Kılavuzu için tıklayınız.

E-Kayıt için tıklayınız.

Kayıt Dondurma Dilekçesi için tıklayınız.

 

Lisansüstü Eğitim Enstitüsü

ayhankahraman@trabzon.edu.tr

bekirerol@trabzon.edu.tr

        1525                 

        1509

Spor Bilimleri Fakültesi

Siyasal Bilgiler Fakültesi

Hukuk Fakültesi

nuzunhasanoglu@trabzon.edu.tr

gokcekaya@trabzon.edu.tr

1527

1503

İlahiyat Fakültesi

Devlet Konservatuvarı

Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi

birgultuna@trabzon.edu.tr

1507

İletişim Fakültesi

İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesi

Bilgisayar ve Bilişim Bilimleri Fakültesi

Fatih Eğitim Fakültesi

esmasahin@trabzon.edu.tr

umutaslan@trabzon.edu.tr

1528

1504

Yabancı Diller Yüksekokulu

Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu

Pedagojik Formasyon Eğitimi

Beşikdüzü MYO

semihaediz@trabzon.edu.tr

asef.hacisalihoglu@trabzon.edu.tr

 1506

1505

Vakfıkebir MYO

Tonya MYO

Şalpazarı MYO

Çarşıbaşı MYO

Turizm ve Otelcilik MYO

Menüyü Kapat